Totaal aantal pageviews

En nu echt bye bye Zambia

Rondreizen in Zimbabwe en Zuid-Afrika

De Victoriawatervallen waren mijn voorlopig laatste contact met Zambia. Na het bewonderen van dit prachtige natuurfenomeen, staken we de grens over naar Zimbabwe waar we Hwange National Park en het Antilopepark bezochten. In Hwange spotten we wat dieren, maar na mijn ervaring met South Luangwa National Park was ik een beetje teleurgesteld in de diversiteit die we konden bewonderen, maar de natuur laat zich nu eenmaal niet forceren. Het Antilopepark was ook niet helemaal wat we ervan verwachtten want we wilden graag gaan paardrijden, maar dat bleek niet mogelijk te zijn. We besloten dan om naar de leeuwen te gaan kijken.



Na enkele dagen Zimbabwe staken we opnieuw een grens over, dit keer de grens met Zuid-Afrika. Dat duurde wel even. We moesten in een lange rij staan bij immigratie en vervolgens werd onze bagage gescand. Aangezien ik al meerdere maanden van huis ben, heb ik best wat bagage bij en was dat een heel gedoe, maar het kwam allemaal goed.

We brachten een bezoek aan het Krugerpark waar we neushoorns zagen en Ellen zo haar vijfde dier van de big five in het wild te zien kreeg. Daarnaast zagen we wild dogs, kudu’s, giraffen, zebra’s, hyena’s en ongetwijfeld nog andere dieren, teveel om op te noemen.

 Een schattig wrattenzwijntje 

 Hyena's






Vandaag bezochten we de Blyde Rivier Canyon, de derde grootste canyon van de wereld. De Blyde Rivier Canyon staat dus samen met de Grand Canyon op de lijst!
In dit gebied stromen twee rivieren de Blyde en de Treur.










Zo, het is tijd om te koken! Tot …?